P2 pastel nagellakjes

Als ik aan het winkelen ben in Duitsland neem ik altijd wel een bezoekje aan de DM, een drogisterij in Duitsland. Heel veel producten zijn er in vergelijking met Nederland veel goedkoper, bijvoorbeeld shampoo, maar ook make-up. Je kunt er onder andere make-up vinden van Essence en Essie, maar ook van merken die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Zo ook P2. Vorig jaar, in Berlijn, nam ik ook een paar make-up producten van P2 mee, en dat deed ik dit jaar weer op vakantie. Ik kocht twee hele mooie pastel lakjes. Ik was heel erg benieuwd of ze goed dekten, want dat zouden het echt de perfecte pastel lakjes ooit zijn! Ze kosten ook maar €1,95 per stuk, dus voor die prijs wilde ik ze graag proberen.

Dit zijn de lakjes. Mooi zijn ze, hè? Links zie je 080 So Sweet en rechts 030 So Pretty. Er zit 12 ml in, als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Catrice (10 ml) is dat erg veel, zeker voor de prijs. Op de verpakking van de nagellakjes staat (vertaald naar het Nederlands) ''voor perfect gemanicuurde nagels'', dus ik verwacht dat de nagellak vooral een mooi, doorschijnend manicure effect geeft. Toch hoop ik dat je met meer laagjes een dekkende pastel kleur krijgt. Verder zit er ook de dop van de lakjes ook een blauwe sticker waarop staat dat de nagellak zuurstof  zou moeten doorlaten aan je nagels. Tijd om mijn nagels te lakken, om daarachter te komen!

030 So Pretty is een lichtroze pastel kleur. Wat mij gelijk opviel bij het aanbrengen van de nagellak was dat het erg snel ging. Dat komt door het dikke kwastje, waardoor je heel snel klaar bent met een nagel. Ik heb hierbij wel altijd dat ik sneller naast mijn nagels lak (oeps), maar dat kun je natuurlijk wel weer verwijderen met nagellak remover. Mijn verwachtingen over de dekking van de lak waren wel waar, pas na 4 - 5 laagjes dekte de nagellak goed. Nog niet optimaal zoals je op de foto's hierboven ziet, maar dat vind ik ook wel weer wat hebben. Ik vind het zo wel een mooie kleur, heel clean!

080 So Sweet is een lila pastelkleur. Deze dekt precies hetzelfde als de lichtroze kleur, pas na een stuk of 5 laagjes. Maar als je meer houdt van een manicure look, dan kun je natuurlijk altijd voor 1 - 2 laagjes gaan. Ik heb trouwens bij beide lakjes niet echt vernomen - tot hoever je dat kunt vernemen - dat de lakjes zuurstof doorlaten. 

Hoewel de lakjes niet zo super dekken als ik gehoopt had, ben ik verder wel erg tevreden. De nagellak bleef goed zitten, bij mij was dat namelijk wel zo'n vier dagen voordat er wat gechipt was. Pas na één week was er heel veel gechipt en toen heb ik het er maar afgehaald. Verder lakken ze erg fijn en goed, en zijn het ook nog eens twee hele mooie kleurtjes! 

P2 koop je dus in Duitsland, bijvoorbeeld bij de DM. Deze lakjes kosten maar €1,95 per stuk, dus dat is al helemaal mooi! 

Wat is jouw favoriete nagellak kleur op dit moment?