Tip | Photocrafty

Aangezien ik sinds mijn koop van mijn spiegelreflexcamera (en eigenlijk ook al daarvoor) heel erg bezig ben met fotografie, kocht ik dit boek in Londen. Ik heb het boek niet laten zien in mijn shoplog van Londen, dat komt omdat ik het boek op de een of andere manier kwijt geraakt was in de bus (daar kwam ik pas achter toen ik thuis was) en toen was ik het boek dus kwijt.. Maar wonder boven wonder is het boek gevonden door de busmaatschappij en is het opgestuurd, happy me! Ik vind het zo'n leuk boek, dus ik vond het zeker de moeite waard om 'm met jullie te delen. Kijk je mee?

Ik zag het boek bij de Urban Outfitters in Camden Town. Ik was trouwens voor de eerste keer in de Urban Outfitters, en hoewel ik het een erg leuke winkel vond, vond ik het toch jammer dat alles zo duur was. Wel zag ik dit fotografieboek, perfect voor mij! En de prijs viel ook nog wel mee, namelijk £14.95! 


In het boek staan 75 projecten die je uit kunt proberen met je SLR (spiegelreflex), super handig! Naast simpele projecten staan er ook hele leuke projecten in, waarvan ik me bijvoorbeeld altijd al afvroeg hoe je dat kan doen. Omdat ik snel geheid ben om de 'auto' knop van de camera te gebruiken, is dit boek heel handig om me te gaan verdiepen in het handmatig foto's maken. Dit boek is zowel geschikt voor beginners, maar ook voor wat meer ervaren fotografen, die iets nieuws willen proberen. 


Het enige minpunt wat misschien aan het boek zou kunnen zitten, is dat alles in het Engels is. Ik ben niet zo geweldig goed in Engels, maar toch vind ik alles goed te begrijpen en alles is makkelijk uitgelegd (je hoeft er helemaal geen techneut in te zijn om het te begrijpen). 

Zoals ik al zei kocht ik het boek in de Urban Outfitters in Londen, maar ik verwacht dat het boek ook wel verkrijgbaar is in de Urban Outfitters in Nederland (Amsterdam). Makkelijk is bol.com, want daar is het boek ook te koop! Voor €17,99 - dat is omgerekend nog goedkoper dan voor de prijs die ik er voor heb betaald (£14.95 is omgerekend zo'n €18,30). 


Een korte samenvatting van het boek, geciteerd van bol.com / urbanoutfitter.com

''Photocrafty is a fun and quirky guide to making the most of your Digital SLR. Turn off the 'auto' button and dip into this easy-to-use book to create stunning photographs of your own, using just a little bit of crafty know-how. This refreshingly non-technical, low-fi approach will appeal to photographers of all abilities, allowing you to produce fantastic shots and improve your SLR confi dence along the way. Discover 75 projects to try at home, or out and about, with minimal faff and very few pieces of equipment, just by following simple step-by-step instructions. From mastering the basic camera techniques like shutter zoom and light trails, to more crafty projects such as DIY aerial, fish-eye and pin-hole shots, this book has a range of ideas for beginners and more experienced photographers wanting to try something new. Stop using your Digital SLR at arms length - get stuck in and hands on, with Photocrafty.'' 




Ik vond ook nog deze video op YouTube, over het boek. In de video krijg je een goed beeld van waar het boek over gaat. Het boek is hier te bestellen bij bol.com voor €17,99. 

Kende jij dit boek al? En wat vind jij van Urban Outfitters?