Flashback Friday | Parijs, Berlijn & Londen

In bijna drie jaar tijd heb ik drie hele belangrijke hoofdsteden gezien. In de zomer van 2012 ben ik in Parijs geweest, in de zomer van 2013 naar Berlijn, en in april 2014 in Londen. Deze drie hoofdsteden stonden altijd al op mijn to travel list, en nu ben ik er dus allemaal geweest! Omdat alle drie hoofdsteden zo'n leuke ervaring waren, heb ik er wel meerdere keren over geschreven op mijn blog, en vandaag is weer zo'n dag! Ik vind het zo leuk om foto's terug te kijken, vaak kom ik dan nog veel foto's tegen die me eerder nooit opgevallen waren (die dus ook nog niet op mijn blog staan), maar die eigenlijk toch wel heel mooi zijn. Een van de redenen waarom ik zo van fotografie hou is dat je kunt altijd allemaal herinneringen naar boven halen als je de foto's terugkijkt, dat is echt geweldig om te doen. 

Parijs - Als ik aan Parijs terugdenk moet ik vooral denken aan de geweldige architectuur van de gebouwen, het lekkere eten, de overweldigende drukte (wel op een positieve manier), schoon (je ziet nérgens afval!) en het mooie weer (elke dag iets van 25 - 30 graden). En dat moment dat je de Eiffeltoren voor het eerst in het echt zien: geweldig! 

Berlijn - Als ik aan Berlijn terugdenk denk ik aan hele mooie historische plekjes en rijke geschiedenis, perfect weer, de leuke winkels (denk aan Forever 21, Pull and Bear, KaDeWe en meer) en de aardige mensen. Eigenlijk is Berlijn een soort verkleining van Parijs. Het is heel groots en druk, maar net iets minder dan Parijs. Dat is juist helemaal niet erg, het is juist heel fijn als je een tourist bent, haha. 

Londen - Aangezien het nog maar heel kort is geleden dat ik in Londen ben geweest (een maand geleden) kan ik het me het beste herinneren (logisch). Als ik aan Londen denk, denk ik aan oude, mooie gebouwen, drukte, geweldige bezienswaardigheden, dubbeldekkers, telefooncellen, schattige taxi's (zie die zwarte taxi bij de foto's), veel groen en mooie parken. Geweldige bezienswaardigheden is natuurlijk een beetje dubbel, want die heb je ook in Parijs en Berlijn, maar in Londen had ik hetzelfde als dat ik in Parijs met de Eiffeltoren had, maar dan met de Big Ben, de London Eye en Tower Bridge. 

Als je me zou vragen welke stad ik nou het leukst vond, zou ik het echt niet weten. Elke stad, of het nou Parijs, Berlijn of Londen is, heeft wel wat. Ik zou er dan allemaal wel eens weer naartoe willen! Dan misschien wel het liefst naar Londen, maar dat komt ook omdat ik daar heen ben geweest met school en de andere steden gewoon met familie. Als je op vakantie gaat met je familie neem je toch meestal wat meer tijd om rond te kijken en te genieten van de stad en met school is vooral snel door naar de volgende activiteit. 

Waar zou ik nu graag heen willen? Hmm, als ik er het geld voor had zou ik natuurlijk nog graag naar andere gave steden/landen gaan zoals New York, Tokio en Hong Kong. Maar dat blijft nog even dromen denk ik, haha! 

Ben jij al eens in Parijs, Berlijn of Londen geweest? En waar zou jij nog graag heen willen als geld geen rol speelt?