Vier lente nail-arts

Al drie keer eerder maakte ik nail-arts met Rianne, voor Halloween, Pasen én Kerst. Welk thema ontbreekt hier? Juist ja, de lente! Het is dan nog geen lente, maar de zon laat zich de laatste tijd al wel heel goed zien. Daarom besloten Rianne en ik in de voorjaarsvakantie weer bezig te gaan met elk twee nail-arts, kijk je mee?

Maybelline Color Show 651 Cool Blue // NYC 236 Greenwich Village // MAX White (striper) // MAX French Pink (striper) Essence 150 Upper Green Side // Fogan 04
Voor de eerste nail-art van Rianne heeft ze rozen gemaakt. Als achtergrond heeft ze een lichtblauwe nagellak van Maybelline gebruikt, en wanneer dat was opgedroogd heeft ze met een satéprikker (dit kan ook met bijvoorbeeld een dottingtool of een potlood) en een donkerroze lakje van NYC 'wolkjes' gemaakt. Dit hoeft niet heel netjes, omdat je er vervolgens met een lichtroze en wit lakje overheen gaat. Met deze kleuren zet je random streepjes op het 'wolkje'. Daarna hoef je alleen nog maar de blaadjes te maken, dit doe je ook door streepjes te zetten met licht- en donkergroene nagellak. Van dichtbij lijkt het niet heel erg op een roos/bloem, maar wanneer je van veraf kijkt ziet het er wel zo uit, zo leuk! Deze nail-art is heel geschikt voor de lente. 

NYC 320 Blue Sky // Pieces Peach // MAX White (striper) // Maybelline Color Show Brocades 220 Knitted Gold // NYC 236 Greenwich Village // NYC 251 Bubblegum Pink // Fogan 04 // Essence 150 Upper Green Side
Hoewel de eerste nail-art van Rianne helemaal bestond uit rozen, heeft ze in haar tweede nail-art maar één nagel met rozen gemaakt. De rest van de nagels is vrij simpel, met op de wijs- en middelvinger als basis een lichtblauwe nagellak met op de wijsvinger witte strepen (gemaakt met een striper) en op de middelvinger gouden glitters. Op de pink heeft ze als basis een lichtroze lakje gebruikt en met behulp van een dottingtool gouden stipjes gemaakt. Ik vind de combinatie van lichtroze en goud zo mooi!

NYC 257 Lavender Cupcake // NYC 320 Blue Sky // HEMA 809 // MAX White (striper) // Miss Sporty 3291 // NYC 294 Lexington Yellow // NYC 236 Greenwich Village
Voor mijn eerste nail-art wilde ik graag madeliefjes maken, omdat ik dat ook goed bij de lente vind passen. Omdat ik er niet zo van hou om op elke nagel hetzelfde te hebben, heb ik dit alleen op mijn ringvinger en pink gedaan. Ik heb eerst met behulp van een sponsje een ombre effect van lila en lichtblauw gemaakt en vervolgens heb ik met een dottingtool en witte nagellak 'wolkjes' gemaakt. Vervolgens heb ik met dezelfde dottingtool en gele nagellak een stip in het midden gezet, en zo heb je een madeliefje! Het zijn niet de meest perfecte madeliefjes (meer een ei, haha), maar het ziet er wel erg vrolijk uit vind ik. Op mijn duim- en middelvinger heb ik als basis witte nagellak aangebracht. Toen dat was opgedroogd, heb ik met verschillende vrolijke kleurtjes en een dotting tool stipjes gemaakt. En op mijn wijsvinger heb ik met een sponsje een ombre effect gemaakt met allerlei kleuren. Om het af te maken heb ik daar een glitterlak over heen gelakt.

HEMA 809 // NYC 236 Greenwich Village // Nabi 76 Angel Peach // NYC 257 Lavender Cupcake // Essence 150 Upper Green Side // Fogan 04 // Catrice 910 Oh My Goldness! // Essence 03 Hello Holo
Voor mijn tweede nail-art heb ik (of eigenlijk Rianne, want daar ben ik niet zo'n held in) roze rozen op mijn middelvinger gemaakt. Dit heeft Rianne op dezelfde manier gedaan als bij haar zelf.  Ik heb de rest van de nagels vrij simpel gehouden. Op mijn ringvinger heb ik met gouden nagellak een hartje gemaakt met behulp van een satéprikker en daar omheen roze- en lila stipjes, ook met een dottingtool. Op mijn wijsvinger en pink draag ik mijn favoriete lichtroze nagellak en daaroverheen mijn favoriete holografische glitter topcoat.

Welke nail-art vind jij het leukst?