DIY | BLOG letters

Het is vandaag alweer 1 maart, dat lijkt me de perfecte dag om weer eens een DIY met jullie te delen! Alweer een hele tijd geleden schafte ik bij de Xenos deze vier letters aan, en eindelijk heb ik er wat mee gedaan. Eerst waren ze namelijk heel saai, en daar wilde ik verandering in brengen. Daarom ging ik ermee aan de slag. Kijk je mee naar hoe ik deze letters heb versierd?

Zo zagen de letters er eerst uit, heel saai. Ze kosten trouwens €1,99 per stuk bij de Xenos!

Ik besloot om op twee van de vier letters glitters te doen en op de andere twee letters plaatjes. Aangezien ik de letters 'op' elkaar zet (zoals je ziet op de allereerste twee foto's) besloot ik om de letters B en G een glitter laagje te geven. Hiervoor heb ik vier verschillende glitters door elkaar gedaan: goud van de Xenos (€1,99), zilver van de Xenos (€1,99), paars van de Action (€?) en blauw van Essence (€1,95). Vervolgens deed ik lijm op de letter en deed daar de glitters overheen. Zorg er wel voor dat je er iets onder hebt, zodat niet alles onder de glitter zit.

Toen ik klaar was met de letters B en G, ging ik verder met de L en de O. Daarvoor printte ik foto's uit die ik van 'We heart it' heb gehaald. Hiervoor kun je natuurlijk ook je eigen foto's gebruiken of plaatjes/foto's uit tijdschriften. Zorg er wel voor dat de plaatjes klein zijn, want ze moeten natuurlijk wel op de letter plakken. Als je de plaatjes hebt uitgeknipt, kun je ze alvast op de letter neerleggen naar hoe jij ze wil hebben. Als je daar tevreden mee bent, moet je het plaatje nog even in de goede vorm knippen en dan kun je 'm opplakken! Ik moet zeggen dat dit moeilijker klinkt dan je denkt, haha.

Als de plaatjes en de glitters zijn opgedroogd, zijn je letters zo goed als af! Ik vind het nu alleen nog niet zo mooi dat je aan de zijkant van de letters nog wel karton ziet, dus misschien ga ik dat later ook nog wel bedekken met iets, ik kijk nog wel even. Ik vind het resultaat erg mooi, het staat zo een stuk leuker dan eerst! Mocht je je trouwens afvragen wat er met de letter L is gebeurd (aan de zijkant), er was geen L meer in de winkel dus ik kocht een E, en daar heb ik wat vanaf gesneden zodat het een L is, haha!

Wat vind jij van deze DIY?