ESSENCE LONGLASTING LIPSTICKS

Er staan al (ik denk) wel honderden reviews online over de nieuwe Long Lasting lipsticks van Essence online, maar ook ik wil er speciaal een artikel aan wijden. In de shoplog van een paar weken geleden zei ik al dat ik vooral opzoek was naar Dare To Wear, maar dat toen de enige kleur was die uitverkocht was. Gelukkig kon ik 'm later wel vinden in Utrecht. Naast Dare To Wear kocht ik ook nog een andere lipstick, en de andere twee lipsticks die je in dit artikel ziet zijn van mijn moeder, die ik ook van haar mocht behandelen in een review, lief!

De lipsticks zitten in een zwarte huls met in het midden een gekleurde lijn in het midden. Dit ziet er sowieso al een stuk beter uit als de lipsticks die Essence hiervoor had, deze hadden een doorzichtige huls wat het gelijk al een stuk goedkoper laat lijken vind ik. Zo'n zwarte huls straalt veel meer luxe uit. Onderop staat ook een sticker met daarop de kleur en de naam van de lipstick. Dit is wat Essence zegt over de Longlasting Lipsticks: 

''De lipsticks van Essence geven de lippen intense kleur die urenlang blijft zitten, zonder ze uit te drogen. De lichte, crèmige formule voelt prettig aan en kleurt de lippen in tien onweerstaanbare tinten. Of je nu zoekt naar dieprood of gaat voor een subtiele nude-tint, er is altijd wel een passende lipstick. Met het Essence logo op de lipstick zelf en een matte, zwarte huls die een kleuraccent heeft in de kleur van de lipstick, is de verpakking een echte eye-catcher!''

Als je de dop van de lipstick eraf haalt - wat overigens heel makkelijk gaat - zie je naast de mooie kleur van de lipstick, nog een verandering. Het logo van Essence staat er vanaf nu namelijk ook in gegraveerd! Dit vind ik echt een dikke pluspunt van Essence, want ik vind dat dit ook gelijk veel meer luxe uitstraalt. Ik kocht de kleuren 03 Dare To Wear en 08 Colour Crush en mijn moeder 04 On The Catwalk! en 07 Natural Beauty

03 Dare To Wear - 04 On The Catwalk! - 07 Natural Beauty - 08 Colour Crush

Tijd voor swatches! Ik ben een paar keer met de lipsticks over mijn arm gegaan op de foto hierboven, en wat me gelijk opviel was dat ze heel romig waren. Ik vind de pigmentatie op het eerste gezicht oké. Wat ik heel fijn vind is dat je de kleur kunt opbouwen. Als je voor een niet zo donkere kleur wil, breng je de lipstick lichtjes aan en als je het juist wat donkerder wil, dan breng je meerdere laagjes van de lipstick aan. 

Naakte lippen

03 Dare To Wear

We beginnen met Dare To Wear, die ook gelijk mijn favoriet is. Zoals jullie ook al konden lezen in mijn 'fall wishlist' van laatst zocht ik nog naar een mooie (donker)rode lipstick en deze is perfect! Je ziet het niet op de foto, maar de rode lipstick laat mijn groene ogen ook heel mooi uitkomen. 

04 On The Catwalk! 

04 On The Catwalk! is een donkere taupekleur, die ik in eerste instantie wel mooi vond maar die ik op mijn lippen toch wat minder vind. Bij mijn moeder staat ie wel erg mooi, maar ik vind 'm bij mezelf niet zo mooi staan. Dat neemt niet weg dat ie net zo fijn is als de anderen! 

07 Natural Beauty

07 Natural Beauty is een lichte oudroze kleur, die ik erg mooi vind. De kleur ligt heel dicht bij mijn eigen lipkleur, maar toch zie je dat ik iets op mijn lippen heb - en meer dan een glansje. 

08 Colour Crush

Dan, ten slotte, Colour Crush. Deze naam is perfect voor deze kleur, want 'hij' is zó mooi! De lipstick knalt letterlijk van je lippen af. Nou zie je dat (helaas) niet goed op de foto want daar komt de kleur niet zo fel naar voren als dat ie echt is. 

Dan gaan we naar mijn mening - want, wat vind ik van de lipsticks? Essence zegt dat deze lipsticks urenlang blijven zitten maar is dat wel zo? Toen ik met een doekje over de lipstick swatches op mijn arm ging, moest ik wel flink boenen voordat het er eindelijk af ging, dus je kunt wel zeggen dat ze goed blijven zitten. De lipsticks blijven inderdaad urenlang zitten als je niets eet/drinkt, maar wanneer je dat wel doet gaat het er natuurlijk wel af, ik had ook niet anders verwacht. Wel een minpuntje is dat als je iets hebt gegeten/gedronken de lipstick er dan niet helemaal af gaat, maar dat je alleen nog een lelijke streep op je lippen ziet zitten. Verder ben ik heel erg tevreden over deze lipsticks, de kleuren zijn mooi, smeren goed uit en werken fijn. En dat voor maar €2,39! 

Essence Longlasting Lipsticks bij Kruidvat/Trekpleister voor €2,39/stuk 

Heb jij al een nieuwe Longlasting Lipstick van Essence weten te bemachtigen?