P2 Sand Style Polish 020 Lovesome

Als ik in Duitse drogisterij ben, kijk ik altijd even naar het schap van P2. 'Vroeger' had je dit merk ook in Nederland, maar helaas nu niet meer en moeten we ervoor naar Duitsland. Toch heb ik besloten om een artikel over dit lakje te schrijven, want 'hij' is ZO mooi!

P2 is een budgetmerk die je wel kunt vergelijken met Essence of Catrice. Al eerder zag je dit soort 'zanderige' lakjes, OPI begon met de Liquid Sand Polishes en al snel daarna volgden er dupes van, zo zag je ze al van Barry M en nu dus ook van het budgetmerk P2. En zoals jullie misschien wel weten hou ik van budget dupes, dus toen ik deze zag in de DM voor maar €1,95 kon ik 'm echt niet laten liggen!

Zoals ik al zei nam ik één kleurtje mee, namelijk 020 Lovesome. Van de Sand Style Polishes van P2 zijn zes lakjes, maar ik zag er in de winkel maar drie liggen, waarvan ik deze het mooist vond.

020 Lovesome is een bijzondere kleur, ik weet dan ook niet goed hoe ik de kleur moet omschrijven. De kleur zit tussen rood/roze in en ook zie ik iets paars. Wat sowieso niet te ontbreken is in de lak (en wat je ook heel goed ziet op de foto hierboven) zijn de prachtige gouden glitters. Er zit 11 ml in het flesje.

In de schaduw

Ik heb de lak natuurlijk ook op mijn nagels geswatcht, gelijk al toen ik weer terug op de camping was (ik heb de lak op vakantie gekocht). Wat mij gelijk opviel, was dat de lak heel makkelijk lakte en ook heel goed dekt: de lak dekt al goed in één laagje. Twee laagjes vind ik net wat mooier, maar  het kan ook prima met een laagje. Het lakje droogde ook onwijs snel op, na vijf minuten kon ik er al met mijn nagel overheen zonder mijn hele nagel te verpesten. Natuurlijk was ie' toen nog niet helemaal opgedroogd, maar al snel daarna was dat wel het geval.

In de zon

Ik vind de structuur van de nagellak heel tof. Het voelt inderdaad heel zanderig aan, wat ik heel leuk vind om aan te voelen. Ik houd ook van gladde nagels, maar zoiets vind ik ook wel heel leuk voor af en toe. De lak blijft ook best lang op mijn nagels zitten, op sommige nagels dekt ie wel na 2 - 3 dragen een beetje (mijn duim en wijsvinger), maar op de rest van mijn nagels blijft het zo'n 5 - 7 dragen prima zitten, daar ben ik dus heel verrast over!

Ik ben super enthousiast over dit Sand Style lakje van P2, voor het geld vind ik het echt een geweldig lakje. Ik kan 'm niet vergelijken met het Liquid Sand lakje van OPI omdat ik die niet heb, maar ik durf wel te zeggen dat deze net zo fijn is - alleen dan een stuk goedkoper. De kleur vind ik ook prachtig, ik ga 'm vast en zeker nog vaak dragen deze zomer ('hij' is nog mooier in de zon)!

P2 Sand Style Polish is voor € 1,95 per stuk (11 ml) te koop in Duitsland bij de DM drogist.

Wat vind jij van zulke 'zanderige' lakjes?