Tangle Teezer - wat vind ik ervan?


Vandaag een 'review' over een product die ik vorige week binnen kreeg, mijn tangle teezer! Ik had er al zoveel over gelezen dat ik het wel de moeite waard vond om 'm dan eindelijk te bestellen. Dat deed ik trouwens op haarshop.nl - een heel mooie webshop met een boel leuke haarproducten. Ik koos voor de felle neonroze kleur, lekker opvallend! Er waren ook nog andere kleuren verkrijgbaar, maar deze vond ik toch het leukste. Lees snel verder op de volgende pagina of ik de prijs van €12,95 het waard vond om de tangle teezer te kopen...


Ik leerde de tangle teezer vooral kennen door Teske, maar ook enkele andere bloggers waren er erg over te spreken. Ik heb zelf niet súperlang haar, maar toch heb ik de laatste tijd best veel last van klitten in mijn haar, wat ik best irritant vind. Ik zit dan altijd te worstelen met mijn anti-klit spray en kam, maar als deze kam gelijk de klitten in mijn haar kan verhelpen, waarom zou ik dan niet deze kam gebruiken (of: ten minste proberen)


  
De tangle teezer zat eerst verpakt in een grote doos, omdat mijn moeder ook nog wat shampoo etc. nodig had en we zo geen verzendkosten hoefden te betalen (boven €35 is gratis en verzendkosten zijn €5,95). De tangle teezer zelf zat in dit plastic doosje, toch fijn als ie' nog in een ander doosje zit! Op de verpakking van het doosje staat wat informatie over de kam zelf, en hoe 'het' is opgericht enzovoort. 


Op de site van haarshop.nl (om precies te zijn: hier) zijn alle voordelen over de kam neergezet, dus als je die rustig wilt bekijken kun je daar ook even een kijkje nemen. Zelf vind ik het sowieso een groot voordeel dat je de kam heel goed vast kan houden (juist omdat er geen 'aanhangsel' aan zit waar je 'm normaal mee zou vastpakken), nu je 'm anders vasthoud haal je de kam veel makkelijker door je haar en zo heb ik ook het gevoel dat je veel beter aanvoelt of er nog klitten in zitten of niet. 




Daarnaast vind ik het ook heel fijn dat de tangle teezer heel fijn aanvoelt op je huid, zoals op haarshop.nl staat geeft de tangle teezer een ontspannende hoofdmassage, daar ben ik het helemaal mee eens! Het belangrijkste vind ik natuurlijk dat de borstel de klitten uit je haar heel gemakkelijk weghaalt, zowel bij nat/droog haar. En doordat de tangle teezer ook nog anders in je hand ligt, voel je helemaal niets van de klitten als je er met de tangle teezer doorheen gaat. Heel fijn!



Je kunt het niet heel erg goed zien, maar als je goed kijkt hebben de borstelpunten twee verschillende lengtes. Een langere een een wat kortere, de één komt dan bij de hoofdhuid terecht en de ander zorgt voor  het haar aan het oppervlak. Er komen gewoon haren in de borstel terecht zoals je dat bij iedere borstel hebt, dus dat is ook gewoon hetzelfde. De borstel beloofd ook dat het je haar meer laat glanzen, maar dit vind ik toch altijd een beetje moeilijk om te beoordelen. Wel heb ik het idee dat mijn haar minder snel pluizig wordt en mijn haar ook beter blijft zitten (dus dat er minder snel klitten in komen).

In het begin was ik best wel bang dat de borstelpunten pijn deden aan mijn hoofdhuid, maar hier heb ik juist totaal geen last van, het voelt juist heel fijn! Ik heb net het idee dat als ik mijn haar borstel, mijn huid ook gelijk wordt 'gemasseerd', haha.



Tot zover mijn review over de tangle teezer! Ik vind deze borstel heel erg fijn en ik doe er vast en zeker ook nog heel lang mee. 'Hij' heeft eigenlijk alleen maar voordelen, het enige nadeel zou kunnen zijn is de prijs, je betaald namelijk maar liefst €12,95 voor deze borstel. Maar, ik vind dat geld het zeker waard! ;-)

Hebben jullie al eens eerder kennis gemaakt met de tangle teezer of heb je 'm zelfs al in huis? Zo nee, welke kam/borstel gebruik jij?