MAC Hey, Sailor! Highlight Powder


Vandaag dan - eindelijk! - een review over mijn állereerste - woohoo! - MAC product. Jullie zagen 'm al voorbij komen in de laatste shoplog  (klik). Ik wilde al heel lang iets van MAC en toen ik vorige week bij Douglas was kon ik het ook echt niet laten om iets te kopen van het merk. Gelukkig had ik nog een kortingsbon van VVV, anders had ik dit product echt niet gekocht. In ieder geval, in korte tijd ben ik echt verliefd geworden op dit product, want - wat een prachtige highlighter (blush)! Oeps, nu weet je al wat ik ervan vind, maar het is zeker wel de moeite waard om verder te lezen op de volgende pagina...

Ik zat eerst mijn ogen uit te kijken toen ik al dat moois van MAC zat, maar toen een (hele aardige!) man me hielp en vervolgens deze highlighter aanbracht, was ik verkocht. Maarja, dat geld hè, dat geef je niet zo snel uit... Ik dacht er even over na en besloot ´m toch maar te kopen, gelukkig maar! Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik dit prachtige product heb gekocht, want oh, wat is ie moo-ooi! 


De highlighter zat verpakt in een mooi, strak kartonnen doosje in de 'marine' stijl. Heel leuk dat MAC ook aan de verpakking heeft gedacht, want die voldoet natuurlijk helemaal aan de naam Hey Sailor! Je ziet blauwe strepen, gouden letters en de binnenkant is rood, MAC heeft dus aan alles gedacht: super! Ik vind zo´n doosje eromheen toch altijd wat specialer, je ziet gelijk dat je er meer voor hebt betalld dan voor een ander product.


Ik koos voor Crew, de enigste highlighter in de collectie. Er zitten ook nog twee andere blushes in de collectie, maar die waren beide al uitverkocht. Crew bevat een highlighter, maar daarbij is de highlighter ook nog verdeeld in drie delen; je ziet oranje (peach), roze- en paarse kleuren. Pretty! 




En dit is ´m dan; prachtig toch?! Ik kan hier wel urenlang naar staren, want al die kleuren die er in voorkomen zijn zó mooi, en dan heb je ook nog eens de mooie verpakking + logo van MAC (!!).


Aaah, je begrijpt wel dat ik het heel moeilijk vond om deze highlighter te swatchen, want het is toch veel te mooi om naar te kijken? Toch swatchte ik de highlighter natuurlijk even voor jullie, kijk maar!


Het is misschien niet zo heel goed op de foto's te zien, maar ik vind de pigmentatie heel erg mooi (wat anders bij MAC?!). Hierboven zie je van links naar rechts (en van beneden naar boven) de paarse kleur, de roze, de oranje en als laatste zie je de kleur die er van af komt als je je vinger door het hele doosje heen haalt. Zoals je kunt zien komt er vooral veel roze van af, pretty! Zo lijkt het ook totaal niet op een highlighter, meer op een blush.


De blush kun je heel goed opbouwen, I like that! Hierboven heb ik 'm lekker naturel aangebracht, juist omdat ik daar zo van hou. Maar als jij meer houdt van meer blush/highlighter, dan kun je dat ook gemakkelijk doen met deze highlighter. Ik noem 'm nu wel steeds een highlighter, maar eigenlijk kun je 'm meer een blush noemen. Er zitten wel wat shimmers in die wat meer zorgen voor een 'highlighter' effect, maar  als je alleen maar een foto ziet van deze highlighter op mijn gezicht, dan zou je zo geloven dat het gewoon een blush is.

Maar alsnog vind ik het een prachtig product, want ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer op zoek was naar een blush dan een highlighter. Maar, als je eerder op zoek bent naar een highlighter, zou ik dit product niet aanraden, dan kun je beter voor een 'echte' highlighter gaan.

Dan de kwaliteit van de blush, want dat is natuurlijk ook erg belangrijk! Ik verwachtte natuurlijk wel veel van dit product (omdat het MAC is (ja hallo, MA-AC!)) en dat was gelukkig ook zo. Meestal gaat mijn blush er zo af als ik al eenmaal op school aankom (door de wind, regen of gewoon fietsen (meh)), maar deze blush zit er zelfs nog op als ik thuis kom! Halleluja! Deze blush blijft vast en zeker nog heel lang op mijn favorieten lijstje, want vooral dat laatste vind ik helemaal géweldig, dit had ik zó nodig!

Dus, beste MAC, je hebt mijn hart veroverd! <3

De MAC Hey, Sailor! Highlight Powder is voor  €27,50 verkrijgbaar bij de MAC Pro Store in Amsterdam, en bij de fillialen van De Bijenkorf in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam en via de online shop van Douglas


Heb jij je al laten 'veroveren' door MAC of heb je nog niets van MAC? Bij dat laatste, welk product van MAC zal je dan wel willen hebben?