Let's Talk on Friday #11 - Origineel of cover?

Het is weer vrijdag, dat betekend een nieuwe Let's Talk on Friday! Deze week alweer nummer 11, waarin ik jullie zoals altijd weer een beauty, fashion- of lifestyle vraag stel. Deze week is lifestyle aan de beurt, we moeten natuurlijk wel een beetje blijven variëren! Zoals altijd vraag ik jullie weer iets en beantwoord ik die vraag zelf ook. Lees snel verder om achter de vraag van deze week te komen...


De vraag van deze week is: wat vind jij mooier, een 'origineel' lied van de originele zanger/zangeres of een cover? Ik begrijp dat dit natuurlijk altijd anders is, maar toch ben ik hier erg benieuwd naar. De laatste tijd luister ik écht veel covers, als er net een nieuw lied is uitgekomen en er is ook al een cover van iemand, luister ik die de laatste tijd sneller dan het 'originele' liedje. Klinkt raar, maar ik vind sommige covers de laatste tijd zó mooi!

Hierboven heb ik een paar voorbeelden gegeven: Is Anybody Out There? en Drive By zijn beide liedjes die ik in het 'origineel' niet zo mooi vind, mede omdat er ook wel wat rap inkomt, iets waar ik gewoon totaal niet van hou. Payphone is weer anders, want hiervan vind ik het 'originele' liedje van Maroon 5 ook géweldig, maar de cover van Alex G is ook gewoon géweldig!

En wat vind jij, vind jij originele liedjes mooier, of covers? Je mag ook voorbeelden geven als je wilt, net zoals ik het ook heb gedaan, ik ben benieuwd!


Love, Myrthe.